Prin Belis – Cheile Turzii

Sunt interesat sa vizitez judete mari si resedintele acestora pentru ca imi pot satisface setea de aventura si cultura plimbadu-ma in timpul liber impreuna cu prietenii. De data aceasta m-am gandit la judetul Cluj, un loc cu peisaje mirifice si atractii turistice extraordinare.

[dropcap]F[/dropcap]iind printre cele mai mari judete din Romania am hotarat impreuna cu prietenii sa stabilim planul si traseul dinainte pentru a fi cat mai eficienti  si in acelasi timp pentru a nu trece ceva important cu vederea. Avand o oarecare experienta vis-à-vis de calatorii am ales sa ne documentam dinainte de pe forum turistic si mare ne-a fost mirarea cand am constatat faptul ca putem gasi cazare neasteptat de avantajoasa in fiecare coltisor al judetului.  Stiind ca ne asteapta un drum lung, am hotarat ca prima noapte sa o petrecem la Statiunea Fantanele din comuna Râşca. Fiind iarna, am aflat ca acolo se poate schia deoarece statiunea este intre munti iar altitudinea favorizeaza acest aspect. Am gasit loc de odihna pe cazare Belis si ne-am axat privirea spre urmatoarea oprire si anume Cheile Turzii unde exista niste peisaje unice parca luate din epoca dinozaurilor.

Acest loc reprezinta un mirific monument al naturii incarcat cu povesti si intamplari istorice cu care ne putem mandrii. Astfel cazare Campia Turzii ne usureaza munca si putem merge direct la tinta.

[dropcap]C[/dropcap]amparea se face doar la inceputul defileului, in schimb locurile de cazare sunt variate si pline de servicii pe gustul fiecaruia.Urmatoarea mult asteptata oprire ne-am gandi sa o facem pe valea ierii situata in comuna cu acelasi nume la poalele de nord ale Muntelui Mare din Muntii Apuseni. Fiind atras de zonele protejate, acest uimitor loc ma ajuta sa-mi satisfaca placerea. Plimbarile in natura ajuta atat la arderea caloriilor cat si la imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare. Consider ca am ales locul potrivit pentru plimbari in natura si relaxare. Incepand cu bai terapeutice , terminand cu zone natural protejate, ai de unde sa-ti alegi . Acumularea Bondureasa si Valea Soimului sunt unele dintre atractiile turistice ale vaii ierii. Recomand pasionatilor de plimbari si zonele: Dealu negru, Floresti, Baisoara.

In concluzie Judetul Cluj ne ofera posibilitatea sa ne imbogatim memoria cu peisaje de vis, sa ne simtim ca acasa acolo unde suntem cazati si nu in ultimul rand sa plecam cu gandul ca ne vom intoarce sa mai petrecem timpul liber pe malul lacului Fantanele , pe Cheile Turzii sau in zona cinegetica Valea Soimului.